A parlament előtt fekvő pénzügyi salátatörvény áfás számla bemutatásához kötné a kötelező felelősségbiztosításból járó kárrendezési díj teljes összegének kifizetését - írja a Napi Gazdaság. A pénzügyi törvénycsomag eredetileg nem is foglalkozik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb), ám a kormány - a házszabállyal szembe menve - módosító javaslatként a pénzügyi salátatörvényben megnyitotta a közúti közlekedésről szóló törvény módosítását - írja a lap. A javaslatban a költségvetési bizottság - a kormány megbízásából - arra tesz javaslatot, hogy több ponton szigorítsák a kgfb kárkifizetését.
A Vám-és Pénzügyőrség Központi Járőrszolgálat Parancsnoksága munkatársai – a társhatóságok közreműködésével – razziát tartottak tegnap a Józsefvárosi piacon.
Az ellenőrzés eredményeként az egyik konténerben mintegy 13 ezer darab különféle hamisított játékokat, ruházati kiegészítőket (többek között: Hannah Montana, Bakugan, High School Musical, Ben 10, YO-GI-OH, Batman) illetve jogellenesen forgalomba hozott DVD-ket, CD-ket találtak a járőrök.
Szintén a tegnapi napon a Vám- és Pénzügyőrség járőreinek akciója során Rajkai közelében egy kamion akadt fenn az ellenőrzésen. A Szlovéniából érkező, kínai feladótól származó konténerben a vámokmányok szerint több, mint 20 tonnányi különféle árut szállított a szlovén járművezető.
Szélesednek a vasúton utazók jogai egy kedden hatályba lépett európai uniós rendelet alapján az EU területén: a jövőben például már egyórás késés esetén 25 százalékos jegyár-visszatérítés illeti meg őket, emellett eltűnt vagy károsodott poggyászukért akár darabonként 1285 euró kártérítést is kaphatnak
A szakoktatóknak a 2009. évi kötelező továbbképzéshez kapcsolódó vizsgáin a bukások nagy számát a korrupt, a demokratikus játékszabályokat évek óta rendre megsértő dilettáns szakmai vezetés, és a velük lepaktáló érdekképviseletek tevékenységének bírálataként kell értelmezni!
(ha valaki 55 kérdésre egységesen A választ ad meg, az nem a tudatlanság jele, éppen ellenkezőleg, a nagyszámú sikeres vizsgát viszont az egyéni önzésnek, a szakterület felhígulásának és megosztottságának bizonyítékaként kell felfogni.)
Regionális autóbusz-konzorciumok létrehozását indítványozza a Volán társaságok tulajdonosi jogkörét betöltő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. – értesült a Világgazdaság. Az erről szóló javaslatot a szervezet várhatóan december közepén nyújtja be a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanácshoz.