A TII Group-hoz tartozó KAMAG nyerte egy kínai rézérc-feldogozó üzem tenderét, ahol a gyártás melléktermékét, 1300 °C hőmérsékletű kohósalakot kell szinte másodpercnyi precizitással elszállítani a kohótól a salaklerakóra. A Gansau tartományban lévő Jinchuan Group Ltd., - mint minden kohászati üzem - non-stop az év minden napján, 24 órában működik. Ezért elengedhetetlen a maximális üzembiztonság, a gépkezelők számára a maximális munkakomfort és mind a vezetőt, mind a technikát védeni kell, a por, a zaj, az extrém meleg és a szikraeső ellen egyaránt. A munkabiztonságot minden fényviszony közepette kiváló képet adó kamerák növelik mind a négy oldalon.

A salakszállítókból sok üzemel a világ acélüzemeiben, azonban most át kellett tervezni a csuklós kormányzású szállító gép hátsó részét, hogy a gyár meglévő szállító tégelyeit tudják alkalmazni. Továbbá, a gépeknek el- /át kellett férniük a már meglévő gyárépületek kapuzatain, az udvaron lévő csővezetékek alatt, hogy a legrövidebb úton és leggyorsabban eljuthasson a lerakóhelyre, majd vissza az üzemcsarnokba. Ezért a gép egyébként normál magasságát is minimalizálni kellett.

A kohászati- és acélipari szállítóeszközök terén eddig szerzett mérnöki és üzemeltetői tapasztalatok alapján született meg a nyitott, U-alakú, technikailag 150 tonna teherbírású, hátsó vázkeret, amely egyben a lehető legalacsonyabb súlypontot és maximális stabilitást nyújt menet közben. Ezen van a tégelyek megfogását, emelését és billentését végző hidraulikus keret is. További előny, hogy a dömperekhez hasonlóan ürítéshez elegendő csak befékezni a gépet, nincs szükség hátsó támtalpra, jelentősen meggyorsítva ezt a mozzanatot is. A tégely és a salak együttesen kb. 80-85 tonna.
Ezek a szigorú feltételek, a minél rugalmasabb és költséghatékonyabb gyártásfolyamatok érdekében kerültek kiírásra a beszerzéskor.

KAMAG kohászati tégelyszállító, szinte egyedi kivitelben
|